Ja ar auto dodies uz ārvalstīm, noteikti noskaidro, vai OCTA standartlīgums
būs spēkā arī attiecīgajā valstī un vai nav nepieciešams iegādāties
Starptautisko apdrošināšanas līgumu jeb Zaļo karti.
Zaļā karte tāpat kā OCTA polise atlīdzina zaudējumus, kas radušies citām
personām, piemēram, citu transportlīdzekļu vadītājiem, velobraucējiem,
gājējiem, pasažieriem, un viņu īpašumam negadījumu izraisījušā
transportlīdzekļa vadītāja vainas dēļ.
Zaļā karte jeb Starptautiskais apdrošināšanas līgums ir apdrošināšanas
līgums, kas tiek noslēgts attiecībā uz transportlīdzekli, kas reģistrēts
Latvijā un piedalās ceļu satiksmē valstī, kas ir Zaļās kartes sistēmas
dalībvalsts.
Zaļā karte ir sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās
atbildības obligātās apdrošināšanas līguma veids, kas paredz tādu pašu
zaudējumu atlīdzināšanu kā OCTA standartlīgums, bet šiem līguma veidiem ir
atšķirīgas darbības teritorijas, proti, ir Zaļās kartes sistēmas dalībvalstis,
kurās būs spēkā arī OCTA standartlīgums, un ir Zaļās kartes sistēmas
dalībvalstis, kurās OCTA standartlīgums nebūs spēkā un, doties ar auto uz tām,
obligāti būs jāiegādājas Zaļā karte.
Zaļo karti nepieciešams iegādāties, ja plāno ar auto doties uz Albāniju, Baltkrieviju,
Bosniju un Hercegovinu, Irānu, Izraēlu, Krieviju, Maķedoniju, Melnkalni,
Maroku, Moldovu, Tunisiju, Turciju vai Ukrainu vai šķērsot kādu
no šīm valstīm.
Zaudējumi Zaļās kartes ietvaros tiek atlīdzināti saskaņā ar Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās
atbildības obligātās apdrošināšanas likums.
Zaļās kartes ietvaros tiek atlīdzināti tādi paši zaudējumi kā OCTA
standartlīguma ietvaros:
- Ceļu satiksmes
negadījumā trešai personai nodarītie materiālie zaudējumi
- Ceļu
satiksmes negadījumā trešai personai nodarītie nemateriālie zaudējumi
- Ceļu
satiksmes negadījumā trešās personas mantai, tai skaitā
transportlīdzeklim, nodarītais zaudējums